Direktlänk till inlägg 12 november 2020

Blommor, Corona och Hästar

Av Maria Eriksson - 12 november 2020 06:43


 

Det var några dagar sen jag var in här , men dagarna går fort och ibland räcker varken tid eller ork till allt jag vill göra.

Det har blivit lite ridning och igår pysslade jag lite ute och hjälpte min mamma lite.

 

Mamma ja det är svårt med våra äldre i dessa pandemitider. Mamma är 85 fyllda och pigg som en mört , hon vill ju så gärna träffa sina sju barnbarn och elva barnbarnsbarn , vi försöker så gott vi kan med avstånd och utevistelse.

Tyvärr så går det ju mot de mörka kalla och blöta årstiderna nu.

 Hur gör man då?? Min iställning till hela eländet är att vi måste skydda de gamla så gott det går , men samtidgit så känner jag att jag inte vill pruta för mycket på mammas livskvalite heller. Ja det är inte lätt.

 

Här kommer lite blommor jag gjort. Det är kul att göra blommor dom går ju att variera i färg och form i all oändlighet. 

Just nu håller jag på med en drömfångare och en "gå bort" korg. Det är bra att ha lite på "lut"om det dyker upp nåt födelsdagsbarn eller en mysig fika hos nån då är det alltid trevligt att ha med sej en liten gåva.

 

Nähä nu står hästarna i stallet och trampar så det är väl dags att bege sej ut. På förmidagen idag blir det stallpyssel sen är det lunch och jobb som väntar.

Ha en jättebra dag allihopa så se vi snart igen.

Maria




           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 3 december 2020 12:17

Jag har beslutat mej för att lägga ner bloggen pga att den funkar inge bra på min dator. Jag har mailat supporten otaliga gånger med får inget svar ifrån dom.  Ni som följer bloggen så finns jag på Facebook "Tattarbackens Luffarslöjd" heter grupp...

Av Maria Eriksson - 15 november 2020 11:36


          Tänkte mej en ridtur nu på förmiddan för att samla ihop lite inspiration och energi , men när jag kom ut så försvann ridlusten , vädret har ju lite övrigt att önska. Jag har ingen lust att bli blöt och kall , min fibromyalgi s...

Av Maria Eriksson - 15 november 2020 11:36


          Tänkte mej en ridtur nu på förmiddan för att samla ihop lite inspiration och energi , men när jag kom ut så försvann ridlusten , vädret har ju lite övrigt att önska. Jag har ingen lust att bli blöt och kall , min fibromyalgi s...

Av Maria Eriksson - 15 november 2020 11:31

    Olika modeller på blompinnar.   Olika modeller på Potatisstickor.   Fågelmatare utformad som en klocka att sätta äpple eller talgboll i.     ...

Av Maria Eriksson - 15 november 2020 11:27

Smycken är alltid roligt att pyssla med. Armbandet är gjort i makrame som jag precis har börjat att lära mej. Änglarna har jag också att hänga i tränset , grimman eller halsbandet på mina Pälsklingar.                     ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards