Direktlänk till inlägg 9 november 2020

Tattarbackens Luffarslöjd

Av Maria Eriksson - 9 november 2020 18:08


               VÄLKOMNA!!

 

Det här är Bloggen om Tattarbackens Luffarslöjd.


 

Jag heter Maria och är 50+ , jag bor i en liten by som heter Kölsta och hos mej bor även min sambo Kalle våra fem katter och två hästar.

Vi har två utflugna pojkar och fyra barnbarn.

 

Jag jobbar som personlig assistent i Hallstahammar och Kalle är hemma och sköter om djur och hus när jag jobbar.

Mina främsta intressen är familjen , djuren och luffarslöjden.

 

Det är min luffarslöjd som den här bloggen främst kommer att handla om , men även om livets stora och små vedermödor   .

 

Jag har hållit på med luffarslöjd i ca tio år till och från....kanske mest ifrån dom sista åren ,

men nu har intresset tagit fart igen.

 Det jag tycker är så kul och intressant med luffarslöjden är att få vara kreativ och att få prova nya ideer och ideer har jag i mängder. Ibland vet jag inte riktigt vad jag vill göra eller vad jag håller på med, då får jag stanna upp lite och slutföra det jag håller på med innan ett nytt arbete påbörjas.

 

Jag kommer undan för undan att lägga upp bilder på det jag har gjort och även dela med mej av min kunskap genom lite beskrivningar och vilka verktyg trådar pärlor mm som jag använder.

 

Hästarna är också ett jätte stort intresse och har varit så sen jag född blev , det har alltid funnits hästar i mitt liv och jag kan inte tänka mej ett liv utan dom.

 Hästarna och ridningen är det bästa botemedlet mot stress när jag är med dom så måste jag vara i nuet och släppa allt annat runt omkring , det blir lite som att trycka på reset knappen i hjärnan.

 

Det var lite om mej. Nu är det din tur att berätta lite om dej och dina intressen och hobbys.

 

 

Ett litet smakprov på några rosor jag gjort nu i höst.

   

 

“Det finns två slags fotgängare: de snabba och de döda.”

 

Tack för den här gången vi ses snart igen hoppas jag.

 

 

 
 
Diana & Rune

Diana & Rune

10 november 2020 18:03

Ska bli spännande att följa denna bloggen. Älskar detta hantverk!!!

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Maria Eriksson

12 november 2020 07:04

Välkomna! Hoppas ni ska trivas här och hitta nåt intressant. / Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 3 december 2020 12:17

Jag har beslutat mej för att lägga ner bloggen pga att den funkar inge bra på min dator. Jag har mailat supporten otaliga gånger med får inget svar ifrån dom.  Ni som följer bloggen så finns jag på Facebook "Tattarbackens Luffarslöjd" heter grupp...

Av Maria Eriksson - 15 november 2020 11:36


          Tänkte mej en ridtur nu på förmiddan för att samla ihop lite inspiration och energi , men när jag kom ut så försvann ridlusten , vädret har ju lite övrigt att önska. Jag har ingen lust att bli blöt och kall , min fibromyalgi s...

Av Maria Eriksson - 15 november 2020 11:36


          Tänkte mej en ridtur nu på förmiddan för att samla ihop lite inspiration och energi , men när jag kom ut så försvann ridlusten , vädret har ju lite övrigt att önska. Jag har ingen lust att bli blöt och kall , min fibromyalgi s...

Av Maria Eriksson - 15 november 2020 11:31

    Olika modeller på blompinnar.   Olika modeller på Potatisstickor.   Fågelmatare utformad som en klocka att sätta äpple eller talgboll i.     ...

Av Maria Eriksson - 15 november 2020 11:27

Smycken är alltid roligt att pyssla med. Armbandet är gjort i makrame som jag precis har börjat att lära mej. Änglarna har jag också att hänga i tränset , grimman eller halsbandet på mina Pälsklingar.                     ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards